صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / طرز تهیه 10 دسر تابستانی خوشمزه و خنک

طرز تهیه 10 دسر تابستانی خوشمزه و خنک

طرز تهیه 10 دسر تابستانی خوشمزه و خنک

طرز تهیه 10 دسر تابستانی خوشمزه و خنک زمانی که فصل تابستان شروع می‌شود همه ما به دنبال نوشیدنی و دسرهای خنک هستیم. در این فصل انواع و اقسام نوشیدنی و دسرها با بستنی و میوه‌های تابستانی قابل درست کردن است. با درست کردن آنها در منزل می‌توانید در دورهمی‌ها از میهمانانتان پذیرایی کنید. دسرهای تابستانی معمولاً با میوه‌ها و بستنی و مایعات درست می‌شوند. اکثر بچه‌ها دسرهای تابستانی را دوست دارند و از خوردن آن لذت می‌برند. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت  ترشی جات همراه باشید.

طرز تهیه 10 دسر تابستانی خوشمزه و خنک

۱- دسر پاناکوتا:
طرز تهیه پاناکوتای وانیلی

یک دسر خوشمزه و خاص برای فصل تابستان و بعد از غذا دسر ایتالیایی پاناکوتا است. این دسر از ترکیب شیر، شکر، خامه، پودر ژلاتین و وانیل است.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا وانیلی:
شیر ۱ پیمانه
شکر نصف پیمانه
خامه ۴۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۳ قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
در مرحله اول برای درست کردن یک دسر پاناکوتا وانیلی خوشمزه، یک قابلمه با اندازه مناسب را تهیه کنید و ۱ پیمانه شیر را در آن بریزید. سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید، فقط لازم است که شیر گرم شود، به جوشیدن آن نیاز نیست. به حدی که انگشت دست را داخل شیر قرار می‌دهید انگشتتان نسوزد.

سپس پودر ژلاتین را در شیر بریزید و به روش بن ماری بر روی بخار آب دائم هم بزنید تا ژلاتین گوله گوله نشود.

برای ادامه‌ی طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با میوه‌های تابستانی اینجا کلیک کنید.

همچنین برای تنوع می‌توانید پاناکوتا را با انار درست کنید. برای تهیه آن به طرز تهیه پاناکوتا و دانه‌های انار سر بزنید.

۲- بستنی خانگی:
بستنی سنتی برای تابستان

همه ما تصور می‌کنیم که بستنی را حتما باید از بیرون خرید و درست کردن آن سخت است. اما ما با روشی آسان به شما طرز تهیه بستنی با ثعلب و بدون آن را آموزش خواهیم داد.

بستنی را با میوه‌های تابستانی می‌توانید درست کنید. یا به راحتی بستنی شکلاتی درست کنید.

همچنین بستنی سنتی زعفرانی نیز از بستنی‌های خوشمزه و پر طرفداری است که با شیر، خامه، ثعلب، زعفران، گلاب، شکر و به همراه شیر پر چرب درست کنید.

برای طرز تهیه بستنی خانگی بر روی لینک کلیک کنید.

۳- ژله بستنی لایه‌ای:
ژله بستنی چند رنگ-ژله بستنی لایه ای

ژله بستنی لایه‌ای یکی از دسرهای خوشمزه تابستانی است که به راحتی می‌توانید درست کنید. همچنین ژله رولی نیز به همراه بستنی یکی دیگر از دسرهای خوشمزه تابستانی است.

مواد لازم ژله بستنی لایه‌ای:
پودر ژله با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف ۵ عدد
آب جوش ۲ لیوان
بستنی وانیلی ۳ اسکوپ
نصف پودر ژله‌ی تمشک آبی را داخل ظرف ریخته و ۱.۲ لیوان آب جوش را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا پودر در آب کاملا حل شود. وقتی پودر ژله کاملا حل شد یک اسکوپ بستنی وانیلی را به آن اضافه کرده و خوب هم‌بزنید. سپس آن را داخل یخچال به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت قرار داده تا ژله خودش را خوب بگیرد.پس از آن ظرف را بیرون آورده تا لایه‌ی دوم را درست کنید.

۴- بستنی سرخ شده:
طرز تهیه بستنی سرخ شده

یکی از دسرهای خوشمزه و فاتنزی برای پذیرایی از مهمان در فصل تابستان بستنی سرخ شده است. برای تهیه این دسر خاص به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم بستنی سرخ شده:
کورن فلکس ۳ پیمانه
بستنی وانیلی ۴۵۰ گرم
پودر نارگیل ۱ پیمانه
روغن مایع ۲ پیمانه
دارچین ۱ قاشق چای خوری
شیر ۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
در مرحله ی اول برای تهیه بستنی سرخ شده، یک اسکوپ فلزی تهیه کنید و با استفاده از آن ۸ اسکوپ به صورت توپ از بستنی وانیلی در بیاورید. سپس اسکوپ های بستنی را در یک سینی بگذارید. برای اینکه بستنی شما خوب سفت شود، سینی را به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید.

در ظرفی دیگر کورن فلکس به همراه شیر، پودر نارگیل و دارچین با هم مخلوط کنید. برای دیدن مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی سرخ شده اینجا کلیک کنید.

۵- فالوده شیرازی:
طرز تهیه فالوده خانگی

فالوده به روش‌های یزدی، کرمانی و شیرازی درست می‌شود. برای طعم و عطر بهتر فالوده، از عرقیاتی مثل نسترن، اسانس آلبالو و آبلیمو تازه استفاده می‌کنند.

مواد لازم فالوده شیرازی:
شکر ١۵٠ گرم
آب ١۶٠ گرم
گلاب ٢ قاشق غذاخوری
لیمو تازه (اختیاری) ۱ عدد
گلاب نصف پیمانه
شربت آلبالو (برای تزیین) به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه رشته فالوده:
آب ولرم ۴ پیمانه
نشاسته گندم ١٠٠ گرم
ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و ۱۶۰ گرم آب را درون آن بریزید و شکر را اضافه کنید، تا با هم مخلوط شوند. بر روی اجاق گاز قرار دهید. سپس شکر را هم بزنید تا در آب حل شود و صبر کنید تا آب شکر قوام پیدا کند.

از روی حرارت بردارید و سریعگلاب رو اضافه کنید و مجدد هم بزنید. سپس بعد از سرد شدن شربت آن را در یک کاسه مناسب بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. بعد از دوساعت از فریزر خارج کنید؛ باید شربت حالت یخ زده داشته باشد. با چنگال هم بزنید و مجدد بعداز هم زدن، ظرف رو در فریزر قرار بدید و این کار رو دوباره بعداز یک یا دو ساعت تکرار کنید.

۶- دسر طالبی:
melon dessert

دسر طالبی مخصوص فصل تابستان است. یک دسر ساده و خوشمزه با طالبی! برای تهیه این دسر از خامه صبحانه، طالبی، شکر، پودر ژلاتین و رنگ سبز خوراکی استفاده می‌کنیم.

مواد لازم دسر طالبی:
طالبی نصف یک طالبی بزرگ معادل با سه لیوان آب طالبی بدون شکر
شکر به میزان لازم، بستگی به شیرینی طالبی و ذائقه شما داره
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذا خوری
آب سرد برای ژلاتین نصف لیوان
خامه صبحانه ۱۲۵ میلی لیتر ( نصف پاکت صورتی)
رنگ خوراکی سبز (دلخواه) چند قطره
ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید. سپس آن را روی بخار آب به روش بن ماری قرار دهید تا ژلاتین آب شود و گوله گوله نشود. طالبی‌ها را در میکسر بریزید و کاملاً پوره کنید. کمی آب نیز به آن اضافه کنید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه دسر طالبی خوشمزه اینجا کلیک کنید.

۷- انواع میلک شیک:
طرز تهیه میلک شیک خوشمزه

میلک شیک‌ها طعم و مزه‌های مختلف و به روش‌های مختلفی قابل درست کردن هستند. به همین منظور بهتر است در خانه با توجه به سلیقه خودتان این نوشیدنی خوشمزه را درست کنید. این یک دسر خوشمزه و لاکچری که برای پذیرایی از مهمان برای فصل تابستان مناسب است.

به طور مثال برای تهیه میلک شیک موز و انبه به مواد زیر نیاز داریم:

انبه رسیده ۲ عدد
موز متوسط ۱ عدد
بستنی وانیلی ۱ پیمانه
شیر نصف پیمانه
شکر ۲ قاشق غذاخوری
یخ خرد شده چند تکه
برای تهیه این میلک شیک خوشمزه انبه و موز را به همراه دیگر مواد در مخلوط کن بریزید و میکس کنید. میلک شیک شما آماده است. برای مشاهده مطلب طرز تهیه میلک شیک‌ها اینجا کلیک کنید.

۸- پودینگ:
طرز تهیه پودینگ، دسر پودینگ

پودینگ ترکیب شیر و شکر است و برای ژله‌ای شدن آنها از موادی مانند پودر ژلاتین، تخم مرغ و نشاسته ذرت استفاده می‌کنیم.

پودینگ‌ها انواع و طعم‌های مختلفی دارند که در مقاله‌ی طرز تهیه ۵ نوع پودینگ خوشمزه به آنها اشاره و دستور آن را آموزش داده‌ایم.

۹- کرم کارامل:
طرز تهیه کرم کارامل

اگر به دنبال یه دسر خوشمزه و ساده برای فصل تابستان هستید، کرم کارامل انتخاب خوبی است. برای طرز تهیه این دسر به مواد زیر نیاز داریم:

شکر ۳.۴ پیمانه
آب ۱.۴ پیمانه
لیمو ترش ۱ عدد
تخم­‌ مرغ ۶ عدد
شکر ۱.۳ پیمانه
شیر ۱ و ۳.۴ پیمانه
خامه­‌ی صبحانه ۳۰۰ گرم
وانیل ۱.۴ ق چ خوری
در ابتدا کارامل را درست کرده و بعد از آن کرم آن را درست کنید.

ابتدا به یک ظرف که کف ضخیمی دارد، احتیاج دارید. از این ظرف­‌ها برای پخت انواع کرم‌­ها و سس­‌ها استفاده می­‌شود. لیمو را از وسط نصف کرده و جداره­‌ی ظرف را به لیمو آغشته کنید. این کار باعث می­‌شود که کارامل در حین درست شدن شکرک نزند. ۳.۴ پیمانه شکر را همراه با آب در ظرف ریخته و روی حرارت گذاشته تا تبدیل به کارامل شده و قهوه­‌ای طلایی شود. حالا شکر تبدیل به کارامل شده را کف قالبی به قطر ۲۰ سانتی­‌متر ریخته.

ظرف را چرخانده تا کارامل در همه جای قالب به طور یک­‌دست پخش شود. قالب را در جایی قرار داده تا کارامل داخل قالب سفت شود و بعد از اینکه کرم را درست کردید روی کارامل سفت شده بریزید.

۱۰- انواع اسموتی:
طرز تهیه اسموتی‌های خوشمزه

اسموتی ها طعم های مختلف دارند و برای فصل گرما، بسیار مناسب است. اسموتی یک نوع نوشیدنی است که از ترکیب کردن میوه‌ها بدست می‌آید. به این صورت که میوه‌ها را قاچ زده، خرد کنید و به حالت یک نوشیدنی سفت درآورید. منظور آب و گوشت میوه‌های میکس شده است. از اسموتی‌هایی که می‌توانید درست کنید، اسموتی گشنیز و آناناس، موز و شیر، ماست و توت فرنگی، نارنگی و توت فرنگی و … است. به طور مثال برای طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی به مواد زیر نیاز داریم:

موز ٢عدد
شیر ١ پیمانه
توت فرنگی ١ پیمانه
شکر ١/٢ پیمانه
وانیل ١/۴ قاشق چایخوری
یخ ١ پیمانه
موز و توت فرنگی را خرد کنید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند. توت فرنگی را در مخلوط کن بریزید و چند قالب یخ به آن اضافه کنید. وانیل را به آن اضافه کنید. شکر و شیر را نیز به آن اضافه کنید. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه انواع اسموتی تابستانی از جمله اسموتی موز و توت فرنگی اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط